Siste dag av påskeferien. Sol og sommer.

I dag våknet jeg klokken 9 helt av meg selv. På hver side av meg lå mine to menn. Jeg delte pute med den minste av dem. Det var så deilig å ligge slik i stillheten og bare høre dem puste mens jeg selv strakk ut kroppen og kjente på følelsen av ro og lykke.

Vi somlet og spiste god frokost før vi gikk ut sammen med ungene. Det var allerede yrende liv i gata. Unger som syklet rundt og foreldre som sto ute og snakket. Klart vi tuslet ut i krysset og kastet oss inn i praten. Vi ble raskt enige om at vi skulle ta en dugnad i egne hjem og hager før vi skulle møtes på terrassen hos Kristin og Odd André.

Jørgen og jeg gikk hjem og tok fatt på den store tujahekken ved innkjørselen. Vi begynte med å felle den ytterste, men fant raskt ut at vi fikk ta resten også. Så deilig! Det var skikkelig hard jobbing, men vi fikk felt halvparten av dem og jeg klarte å fjerne alt villnisset fra gjerdet. Vi får ta resten neste helg.

Så ble det soling, kaker, kjeks og kaffe/brus på strøkets mest solrike terrasse. Veldig koselig. Odd André hadde funnet fram grillen så da fant vi fort ut vi skulle ta en felles grilling av pølser.

Tenk det! Grilling med naboer i mars! Og ungene tuslet rundt i joggedress, eller de syklet rundt i gata. Og etter at ungene var lagt gikk Kristin, Cathrine og jeg en skikkelig lang og tøff tur. Jeg skal si jeg kjente det!

Dagens Fryd: Vekk med hekken! Endelig! Dette har jeg gledet meg til lenge!

Legg igjen en kommentar

