Ukeslutt

En kort arbeidsuke med 4 arbeidsdager er slutt. Jeg har vært oppe kvart på seks hver morgen og kjørt hjemmefra før halv sju. Så har jeg hentet ungene mellom kvart over fire og halv fem og stormet hjem til matlaging og rotehus. Så akkurat nå føler jeg meg ganske som Otto Jespersens Tårnfrid. Men jobben er fortsatt utfordrende og morsomt. Jeg trives veldig bra.

Espen og jeg er snart som et gammelt ektepar. Vi tenker så veldig likt og er på bølgelengde med humor og musikksmak. Det er skjønt å ha en hyggelig kollega man kan fleipe og le sammen med. Jeg lærer stadig mer og får hele tiden utvidete ansvarsområder.

Ellers nyter jeg virkelig at våren har kommet. Det er snart ikke snø igjen og vintertøyet kan legges vekk. Ulempen er selvsagt all gjørma som ungene kommer hjem med støvler og klær.

I kveld har vi sett på Bambi på DVD. Susanne og jeg gråt fælt. Så spiste vi reker før jeg fikk lagt dem. Jeg kjente jeg var litt tynnslitt i dag, og at jeg måtte ta meg kraftig sammen for ikke å eksplodere. Jørgen er ute på vift og jeg har lyst til å legge meg. Klokka er bare 22.

Dagens Fryd: Det lukter vår!

Dagens nedtur: En overraskende regning fra Bravida på 5700 kroner som kom helt uventet. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle den.

Legg igjen en kommentar

