For ei nydelig jente

Klart at tanten måtte på sykehuset og ta det nye familiemedlemmet i øyesyn. Og hun var helt nydelig. Men først måtte man handle gaver. I tillegg til gave til Tuva/Selma trengte jeg fire gaver til Susannes klassevenninner som hadde slått seg sammen til firedobbel bursdag.

Jeg var tidlig oppe og reiste av sted til Asker. Det ble fire kjoler i forskjellige farger på HM + solskjermer. Susanne fikk forresten også kjole og solskjerm.

Vesla fikk babyteppe fra Benneton, og klær fra HM, pluss en A-krem fra helsekosten. Britt Guro ble med. På sykehuset møtte vi Mimi og Abba som også ville se, såklart. Øystein var helt annerledes. Han virket mykere og voksnere enn på lenge. Og han smilte et sånt ekte godt Øystein-smil som vi ikke har sett på lenge.

Hun var utrolig liten og søt. Av utseende syns jeg hun lignet litt på Susanne – såklart. Og Øystein var så forelsket at han var helt tussete.

Etter å ha kjørt BG til byen kjørte jeg hjem og plukket opp resten av familien før vi dro på Sportshuset. Jeg hadde bestemt meg for sykkel – og sykkel ble det. En sort DBS City Lady – klassisk damesykkel med fasiliteter som navbrems, polstret sete, 7 gir, handlekurv og bagasjebrett.

Vi spiste tacos til kvelds og drakk rødvin. F.N. Sangiovese var ikke så verst.

Legg igjen en kommentar

