Observasjoner i en bilkø på E-18 mandag morgen

Når man leverer unger på mandag morgen er man dømt til bilkø. I dag var det lang kø. Jeg hadde ikke før rukket ut på veien fra barnehagen så sto køen der.

Når man står slik i kø så tenker man mye. Også titter man litt på medtrafikanter. Den første jeg tittet på sto bak meg. Hun var blondine på rundt 35-45 med langt hår og en veldig nervøs munn. Den tygget og tygget så iherdig som jeg aldri noensinne har sett noen tygge. Innimellom dro hun hendene gjennom håret og rettet på solbrillene. Jeg tenkte med meg selv at hun sikkert tygget nikotintyggegummi fordi munnen hennes så ut som en røykemunn med masse små rynker rundt. Solen er ganske brutal og avslørende når man sitter slik i kø.

Den neste jeg la merke til var også kvinne – brunette denne gangen. Alder anslås fortsatt til 35-45 år. Hun hadde en herlig mimikk. Tungen vandret rundt og renset tennene. Så nøs hun kraftig så hele hodet for framover. Heldigvis rakk hun å ta seg for munnen med hånda. Også tittet hun i hånda etterpå før hun dro seg rundt munnen. Hun hadde også kaffekopp med seg som hun drakk av hyppig.

En lekker vinrød Mercedes Benz gled opp mellom meg og kvinnen. Han var mellom 40-50 år og så virilt suksessfull ut. Håret var tykt, hvitt og velpleid og ansiktet bredt og maskulint. Selvsagt hadde han kule solbriller og selvsagt snakket han i mobiltelefon. Han burde dog hatt råd til handsfree på mobilen sin. Jeg tittet på ham lenge, men så tok han av og jeg fikk titte på damen med mimikken igjen.

Lei av dette ser jeg meg rundt etter noe nytt. Ved siden av meg glir en mørkegrønn jaguar forbi. Mannen har grønn grilldress på seg og har høyre arm lagt over passasjersetet. Da skvetter jeg fordi i baksetet stikker det opp en arm. Det er en kvinnehånd med giftering som stikker fram. Sover hun? Eller kjører han lik med en slik arroganse midt gjennom rushtrafikken?

På høyre side av meg sklir El-biler, taxier og minibusser forbi i en evig strøm. Jeg kjenner jeg er veldig misunnelig på El-bilene. Jeg kjenner også at jeg ønsker meg automatgir istedenfor det manuelle på Opelen som lugger og hopper i trafikken.

Men jeg hører på livlig musikk og sola skinner og jeg er av en eller annen merkelig grunn lykkelig. Om det sitter noen foran meg og titter i bakspeilet vil de se en smilende blondine med solbriler som hopper litt i setet og som tidvis synger mens hun danser i setet.

Dagens Fryd: Jeg er lykkelig.

One response to “Observasjoner i en bilkø på E-18 mandag morgen

  1. Jeg var så glad i denne posten, at jeg måtte hente gamlebloggen min. Bare for denne posten.

Legg igjen en kommentar

