Soving

Nå er det bare 2 måneder igjen til jeg kan slutte i jobben. 2 måneder til i bilkø på E18. I går brukte jeg over en time hver vei. Jobben er egentlig ganske artig. Men bilkø sliter. Det verste er min tendens til å falle i søvn bak rattet. Neida, jeg sovner ikke. Jeg bare sliter med å la være. Det begynner alltid med at jeg blir urolig i beina. Så begynner armene å flytte på seg, det klør i kroppen. Får jeg se meg selv i speilet da ser jeg et ansikt forvridd i anstrengelse. Det rare er at jeg er så vant til dette at jeg ikke engang legger merke til trettheten før jeg har gått gjennom repertoiret av merkelige fakter og ubehag. Og da er det bare en ting som kan holde søvnen borte. Og det er hverken frisk luft, synging eller høy musikk. Nei, det er å ringe og snakke med noen.

Noen ganger (heldigvis ikke så ofte) er det så ille at jeg må hive bilen ut til siden i en busslomme for å sove. Da rekker jeg som regel bare å sette bilen i fri før jeg sovner. 5 minutter i koma og jeg er «fit for fight» igjen. Jeg liker ikke å ha det slik. I hvert fall ikke bak rattet eller i lange møter.

Men det er kanskje prisen jeg betaler for å ha vidunderlige netter i dyp søvn. Som regel legger jeg hodet på puta om kvelden. Så kjenner jeg den deilige avslappende følelsen og tankene som spinner rundt i hodet mitt stadig fortere. Og vips! Der ringer vekkerklokka og det er morgen igjen. Ubegripelig, men veldig deilig. Ofte har jeg i løpet av natten opplevd masse spenning og action og moro. Noen ganger våkner jeg av at jeg ler! Eller at jeg får orgasme. Jeg har virkelig et deilig natteliv.

Legg igjen en kommentar

