Tårnfrid, abboren og en typisk frydsk kveld

Det var Tårnfrid som kastet ungen sin av på SFO i dag morges kl. 07.30 etter å ha mast henne opp klokken 06.00. Hun var stresset, den godeste Tårnfrid. Kanskje ikke rart siden hun skulle være møteleder for et stort månedsmøte klokken 08.30. Det var Tårnfrid som ikke rakk sitt eget møte på grunn av kø. Og det var Tårnfrid som kompenserte sin forseintkomming ved å reise fra jobb klokken 15.15.

Først plukket jeg opp en deppet unge på SFO som hadde fått det kule legoflyet hun hadde bygget ødelagt av «slemme Nicolai». Men da jeg kom i barnehagen ble jeg møtt av en strålende ung mann. Han hadde vært på isfiske og kunne stolt vise frem en plastpose med de to minste fisk jeg har sett hvis man ser bort fra sardinbokser og akvarium. Det var mat til katten Frøya fortalte han stolt.

Heldigvis rakk vi ikke å koke den fisken før rett før han skulle legge seg. Frøya kunne selvsagt ikke spise rå fisk. Han maste på at han ville se katten spise fisken. Jeg fikk føyset ham i seng og lovte full rapport i morgen. Frøya grøsset langt inn i margen da hun fikk de to fiskene servert og rygget bort i avsky. Dette er ikke mat man byr en meget bortskjemt og kresen katt må vite. Jaja, jeg kommer selvsagt til å lyve hemningsløst i morgen og fortelle at hun åt opp alt sammen.

De få timene etter at ungene har sovnet er gode timer. Man får roet seg ned, jeg sitter med tøybretting (mitt livs store hobby og lidenskap :ironi: ) og titter på skjermen. Så surfer jeg litt, skriver litt på forum eller i bloggen, rydder i bilder, spiller et lite spill på PC’en og hører på musikk som jeg har tyvnedlastet. I kveld har jeg lastet ned Mika’s «Grace Kelly». Jeg liker den, den er så queensk at jeg fortsette å høre på Queen og Freddie Mercury. Mannen ser på TV, jeg har på høretelefoner og hører på musikk. Fin arbeidsdeling.

Legg igjen en kommentar

