Mamma!

Så rart. Så rart at jeg som elsker rent og sammenbrettet tøy, brettekanter, rent servise og bestikk, orden og system – jeg hater å gjøre alt som skal til for å oppnå alt dette. Det blir en slags mellomting. I kveld når jeg ser meg rundt ser jeg rot og ugjort arbeid overalt. Hvor er hushjelpen? Hvorfor rydder ingen? Hvor er mamma’n?

Åh! Det er jeg som er mamma’n. Det er jeg som liksom skal gjøre de grepene som skal til for å forvandle dette rotet til trivsel og hygge. Nettopp! Jeg er over 40 år, men savner stadig at mamma overtar kontrollen. Men min mamma er hjemme hos seg selv, hun. Hun jobber ikke her. Det er forresten morsdag i dag. Jeg har laget eggepannekaker til frokost og hjemmelaget lapskaus til middag. Vaskemaskinen har gått hele dagen. Sukk! Det er jeg som er mamma, uansett om det er morsdag eller farsdag eller bursdag.

Nei, jeg ville ikke byttet bort det å være mamma. Ikke tale om. Jeg ønsker bare at noen sa: «Slapp av og kos deg med mann og unger i dag. Jeg skal ta meg av alle pliktoppgavene du ikke liker».

Nå kan jeg ikke sitte her og syte lenger. Jeg tror jeg begynner å rydde. Nåh! Nååååh! Jeg er i gang, jeg skal bare reise meg først! Nåh! …….. Fanken så godt jeg satt!

7 responses to “Mamma!

  1. Man kan kjøpe sånt for penger. *tipser*

  2. Da vil jeg gjerne ha en slik usynlig rydde- og vaskeperson som er tilgjengelig døgnet rundt og som helst ikke koster stort. *drømme*

  3. Det kan du sikkert få. Husalvar heiter dei. Eg er litt usikker på om dei virkar i røynda.

  4. Jatakk. Jeg tar to av dem. Tror du J.K. Rowling kan hjelpe til å lete dem opp? Jeg lover å ikke gi dem klær.

  5. Du seier noko. Eg har det med å gi ungane sine klede til dei som er mindre. Husalfane mine er sikkert borte vekk før dei rakk å seie hei.

  6. Akkurat sånn er det.
    Plutselig er det oss. Det er så vanskelig å få tak i gode barnearbeidere også. *skuler på ungene*

  7. Det har du rett i, Lin. Selv løfter om haugevis av poeng på jobbkalenderen gjør bare nytte en liten periode av gangen. Skulle tro de skjønte at husarbeide egentlig ikke er gøy. Snøft!

Legg igjen en kommentar

