Nettliv? tidssløsing?

Hvem bestemmer egentlig hva det er «riktig» å bruke tiden på?

Er det feil å skrive blogg? Jeg har jo alltid tenkt at jeg burde skrevet dagbok, men det har liksom strandet noen sider uti prosjektet hver gang.

Er det dumt å sitte foran PC’en og «snakke» med folk på diskusjonsforum? Det er jo litt skam over det. Har man ikke ordentlige venner, liksom? Nettvenner er jo bare psykoer og gærninger. Ingen normale folk omgås andre på nett. Og treffe nettbekjente må man i hvert fall ikke. Da blir man bare voldtatt og drept.

Nei, jeg skryter ikke av nettlivet mitt, akkurat. Selv om jeg ikke skjuler det heller.

Om jeg ikke hadde hatt små barn og derfor er mer bundet til hjemmet så ville jeg nok hatt et mer sosialt liv. Jeg ville sikkert sunget i kor, muligens ville jeg trent mer, og jeg ville definitivt lest fler bøker. Ja, jeg tror nesten jeg ville brukt mer tid på oppussing også.

Isteden sitter jeg her kveld etter kveld og sløser med tiden min. Jeg skriver på bloggen, og diskuterer på forum. Og har dårlig samvittighet for det. Denne bloggen bør jaggu bli blad skal jeg forsvare denne tidssløsingen for meg selv. For det jeg som bør bestemme hva som er riktig disponering av min tid. Såh! Jeg bryr meg ikke om hva andre mener. Trur eg.

One response to “Nettliv? tidssløsing?

  1. Mor mi leser bloggen min. Ho seier ho syns den er storarta.
    Eg trur det finaste skamreduserande utsagnet kom frå bestemor mi på 87: Nettvener på besøk? Så kjekt! Då eg var ung fekk eg ei pennevenninne på besøk, det er det same er det ikkje? Det var i alle tilfelle veldig kjekt!

Legg igjen en kommentar

