En bitteliten gutterumpe

Vi driver med belønningsskjema for ungene. En av Trygves oppgaver er å sove alene i egen seng om natten. Han startet knallmotivert og sov flere netter i egen seng. Så var han tilbake i sengen min igjen. Jeg merker ikke at han er der før det har gått flere timer og jeg ligger der dyvåt av svette inntil guttekroppen. Da jeg kommenterte nærværet hans en morgen ble han helt fortvilet og lurte på hvordan han hadde havnet i min seng. Han beskyldte meg faktisk for å ha hentet ham. Hehe. En annen morgen sto jeg opp før han våknet. Han lå selvsagt i sengen min. Da hadde han pilt inn i sin egen seng før faren våknet slik at han skulle få poeng for å ha sovet i egen seng.

Her en kveld kom han tuslende akkurat da jeg var på vei inn i drømmeland. Han var redd, sa han. Jeg holdt rundt ham og trøstet og koste og tenkte jeg skulle returnere ham i sengen sin så fort han sovnet. Men det var så utrolig deilig å ligge der og holde rundt den deilige guttekroppen at jeg ikke fikk meg til det. Og vips var det morgen, og jeg lå der svett og våt inntil den bittelille gutterumpa.

Kanskje jeg egentlig liker det? For hvorfor skulle jeg ellers tåle noe jeg aldri orket før. Er det fordi jeg vet at det bare er et tidsspørsmål før han ikke lenger vil sove sammen med meg? Jeg vet ikke. Jeg vet bare at det er deilig å sove inntil en bitteliten gutterumpe en gang iblant.

One response to “En bitteliten gutterumpe

  1. Eg innrømmer det blankt. Eg er så svak for sønnen min at eg syns det er koseleg. Men eg er heilt pudding på jobb dagen etter, for eg søv ikkje godt nok med ungar i senga.

Legg igjen en kommentar

