Grugleder meg

I morgen. Første dag på ny jobb. Bare gjesteopptreden riktignok – jeg skal få to dagers opplæring. Snart-ex-arbeidsgiveren min har gitt meg to feriedager. Men slippe meg en dag for tidlig vil de ikke.

Hittil har jeg ikke gruet. Hittil har jeg bare telt ned og tenkt snart! Snart skal jeg slippe å kjøre E-18 i kø, snart skal jeg slippe stresset, sure kolleger, kjeft på møter og alt det jeg hater.

Det jeg ikke har tenkt på er alt jeg vil savne. Den gode lunsjen, de morsomme kollegene, spenningen, humoren. Og jeg vet ikke en dust om hva jeg går til. Har man med matpakke? Hvor skal jeg parkere bilen? Hvordan er kollegene? Hvordan er sjefen? Han var kul på intervju, er han like kul å jobbe for? Hvordan er det å jobbe i et lite firma istedenfor et stort konsern? Kommer jeg til å like meg der?

Hjelp!!!!

10 responses to “Grugleder meg

  1. Dette går nok aldri bra, men lykke til likevel!

  2. Lykke til!
    Det kommer til å gå kjempebra. Ikke hør på gyrk. :knegg:

  3. Jeg er i samme båt om få dager. Du har min dypeste medfølelse.

  4. Jeg er enig med gyrk. Dette går lukt åt helvete.

  5. Det gikk veldig bra. Jeg kjenner allerede på hvordan mitt nye liv blir. I dag kunne jeg både levere og henter unger og enda jobbe fullt uten å stresse.

    Jeg fniste hele veien fra barnehagen til den nye jobben fordi jeg slapp å sitte i kø.

    Synd jeg må jobbe på gamlejobben og sitte i kø en hel måned til. Jeg kunne tenkt meg å begynt allerede nå.

  6. Velkommen til den enklare enden av arbeidslivet. Eg kan levere ungar i ein barnehage som ligg hundre meter frå der eg bur, og kan gå til jobb etterpå. Sjølvsagt køyrer eg, og då tek heile prosessen ti minuttar.

  7. Sånn har jeg hatt det veldig lenge nå. Det er så fint! Jeg håper jeg overlever overgangen til over 1 time hver vei. Og barnehage og etterhvert skole og… Sukk.

  8. Linda! Du overlever. Men du kan risikere å bli ganske sliten av all kjøringen og stressingen. Fordelen er muligens at du kjører mot den verste trafikken.

    Hilsen ei som snart er ferdig. I morgen skal jeg dit igjen. Jippi!

Legg igjen en kommentar

