Frydefulle spor på nettet

I dag slettet jeg profilen min på Nettby. Jeg hadde helt glemt at jeg fantes der – jeg regget i november, lekte litt i desember og januar og deretter glemte jeg hele greia. Men der lå profilen min med både bilde, gjestebok og en bitteliten blogg. Hadde ikke en kollega nevnt Nettby hadde jeg nok aldri husket på det. Huff. Jeg tror jeg finnes på Blink også. Om jeg bare husket passord og brukernavn skulle jeg slettet meg forlengst.

Jeg har brukernavn på Ellos, H&M, Trumf og en hel haug med andre nettsteder og nettbutikker jeg overhodet ikke husker jeg har registrert meg på. Det ligger haugevis av mine private bilder på Extrafilm, Preus Foto, FotoKnudsen og sikkert et par andre steder også. Det hender jeg blir minnet om det når jeg får reklame på mail. Herreguuud. Glemte jeg å klikke av boksen om at jeg ikke ønsket å bli kontaktet?

Jeg har minst 4 mailadresser jeg oppsøker regelmessig for å lese mail. 3 hjemme og en på jobb. I tillegg har jeg flere mailadresser som jeg har sluttet å sjekke – bl.a. hotmail som rant så full av spam at jeg ikke orket å sjekke den lenger. Ja, og da nevner jeg ikke engang de mailadressene jeg har opprettet til ungene og mannen.

Jeg betaler for to domener. Det ene bruker jeg bare for å en kul mailadresse med fornavnet og etternavnet vårt på hver sin side av alfakrøllen. På det andre har jeg en slags hjemmeside som ikke har blitt oppdatert siden jeg laget den. Ja, med unntak av de private bildene jeg har lagt der da.

Tidligere hadde jeg ICQ. Jeg har sikkert brukernavn og ID der fortsatt. Hvis jeg hadde husket det. Jeg har hatt Yahoo Messenger også. Nå bruker jeg litt MSN Messenger hvis jeg husker å slå den på.

Hvor mange forum jeg har registrert meg på har jeg ingen peiling på. Mellom 10 og 20 kanskje? Ikke så mange, sier du? Neida, det finnes veldig mange flere der ute. Noen av forumene sporene mine ligger på har vel blitt lagt ned for lenge siden. Eller mine presentasjoner og små tråder har blitt arkivert for lengst. Hva vet jeg? Jeg debuterte jo som forumist på SnartMamma for over 6 år siden. Tenk at jeg gadd å sitte der og diskutere magestørrelser og utlevere magemål og fødselsdetaljer. Siden gikk jeg videre til NybaktMamma før jeg havnet på Mingle – mitt forumhjem. Med 6 års daglig forumbruk og debattering har jeg nok lagt igjen solide spor på internettet.

I fjor vår påbegynte jeg en blogg. Den døde etter to måneder. Men selv om jeg forlot den så ligger den altså der fortsatt. Jeg burde kanskje slettet den. Men jeg har et par gode innlegg der selv om det meste er like pludrete som det jeg skriver her. Jeg har oppsøkt den igjen nå og har funnet i hvert fall én ting jeg ønsker å videreføre i denne bloggen. «Dagens Fryd» var en god idé.

Når jeg leser hva jeg har skrevet her får jeg nesten litt angst. Ikke det at jeg tror at lille meg er interessant nok til at noen ville forsøkt å lete opp all informasjon om meg på nett. Men tenk om…. tenk om jeg ble myrdet…. eller mistenkt for en forbrytelse og man søkte gjennom PC’en min og fant alt om meg. Tenk om en gal person bestemte seg for å samle sammen alt. Neida, jeg er stort sett ikke flau over det jeg har gjort. Jeg har vært ærlig og real og ikke drevet hverken med baksnakking eller løgner. Men likevel. Det er litt skummelt å tenke på. Jeg tror jeg må tenke på noe helt annet nå. Som f.eks.:

Dagens Fryd: Februarsokken er ferdig!

5 responses to “Frydefulle spor på nettet

  1. Man kan få hetta av mindre. Jeg er overlykkelig for at hjemmesidene fra da jeg var tenåring er forsvunnet i det store intet..

  2. Det er slikt som gjer at eg kunne ønske internettet forsvann og måtte restarte frå skrætsj.

  3. Uffja, det er kjipt når du kommer inn på en side du ikke engang husker å ha vært på tidligere – men den husker DEG!! Man kan lett bli paranoid i den virtuelle verdenen….

  4. Jeg har nok mange spor, ja, men mitt navn og adresse ligger ikke så mange plasser, heldigvis.

  5. Og jeg som egentlig er litt fornærmet for at min gamle hjemmeside ikke er lagret med bilde i waybackmachine … 😉

Legg igjen en kommentar

