Mmmmmm….det var deilig!

Jeg ble så inspirert av programlederne på P3 Morgengry i dag morges. Jeg satt som alltid i bilen på vei inn til jobb. E18 var på sitt beste; det sluddet litt, det var vått på veien, vindusviskerne og vindusspylerne slåss om hvem som var mest aktiv, det var kaldt i bilen og jeg var trøtt. Med andre ord en perfekt setting på en perfekt morgen. At jeg hadde glemt go’morgen yoghurten hjemme orker jeg ikke engang å rippe opp i.

Nok om det – programlederne innførte et nytt innslag i programmet sitt. Nemlig «Ord for dagen» og dagens ord var «mmmmm….. det var deilig!» Mulig jeg var ekstra åpen for påvirkning der jeg satt sulten og trøtt, men jeg gjentok altså dette som et mantra mens jeg kjørte forbi et sprutende vogntog midt i Granfosstunnelen. Mmmmmm… det var deilig.

På kontoret oppdaget jeg til min glede at min kjære kollega hadde lagt igjen en banan på pulten sin. Den ble selvfølgelig øyeblikkelig fortært med følgende nytelsesmelding – mmmmm….. det var deilig. Riktignok måtte jeg spe på med en tur til sjokoladeautomaten et par timer etterpå fordi sulten fortsatt gnagde. Og jeg trenger vel ikke engang å si hva jeg sa da jeg tok den første biten av en iskald «Bounty» sjokolade.

Så glemte jeg hele greia. Inntil jeg kom hjem. Og oppdaget at min sønn på mystisk vis hadde adoptert P3 morgengrys ord for dagen han også. Et suss i nakken hans resulterte i mmmmm….. det var deilig! Middagen ga samme reaksjon. Og han toppet det hele ved å takke pent for at jeg vasket ham i stumpen med mmmmmm….. det var deilig! Lurer på hva dagens ord i P3 morgengry blir i morgen? Jeg gleder meg allerede.

Dagens Fryd: Mmmmmmmm……. Det var DEILIG!

4 responses to “Mmmmmm….det var deilig!

  1. Små gutar er verkeleg deilege. Og eg har laga pannekaer til middag og ostekake til kvelds, så her er det mmmmm….det var deileg over heile linja.

  2. med spysjuke på minstemann her har det ikke vært noen som har sagt mmm…det var deilig. Men jeg fikk en god latter av å lese om stumpevask 😉

  3. Hihi. Dette var en veldig fin blog. Jeg har lest hele.

  4. Eg har brukt dette uttrykket på jobben min i dag og i går. Takk, Fryd.

Legg igjen en kommentar

