Det er et hardt liv

Gårsdagen var seminar og fest. Det ble visst både vin og drinker også. Kameraet mitt har visst også hatt det moro, for det er fullt av bilder av festlige kolleger. Gårsdagens Fryd forsøkte å legge seg i anstendig tid – dvs. kl. 2, men ble overtalt til å bli med på nachspiel. Egentlig snakker jeg ikke om gårsdagen, men i natt. Klokken 3 traff jeg puta på hotellet, og klokka 7 våknet jeg igjen av min innebygde vekkerklokke. Dusj, frokost og vips er man på plass klar til nye spennende powerpointpresentasjoner klokken 8. Gjesp!

Det er tungt. Heldigvis sitter jeg ved siden av favorittkollega. Han la seg enda senere, og rakk ikke frokosten. Lykken er å ha en god kollega å se inn i øynene og fnise sammen med. Vi ler av det meste; som kjedelige forelesere og slitne kolleger som sitter bleke rundt oss og angrer bittert både på nachspiel og den siste drinken. De trøtteste gir etter og sovner. Hodet verker, det svir bak øyelokkene og tærne er såre av all gårsdagens dansing. Yndlingskollega tilbyr Pinex. Mmm…..det var deilig.

I lunsjen klarer jeg å tygge av en solid bit av innerleppa mi. Rått menneskekjøtt smaker ikke så ille når man tygger det sammen med en reke. Det passer seg dessuten ikke å pirke ut en diger bit leppe fra munnen mens noen sitter og prater intenst med deg og ser deg inn i ansiktet. Så jeg svelger tappert. Men fy som det svir. Pepsi Max i åpent sår er heller ikke å anbefale. Men det hjelper i hvert fall en stakkar å våkne. Nå har jeg dessuten noe å holde på med i neste økt. For tunga lar ikke et slikt blødende krater være i fred såklart.

Ute skinner sola. Vi har jo sittet inne i en stor mørk sal hele dagen, men frisk luft og sol hjelper veldig på formen når man endelig kan ta kofferten unnslippe Powerpoint og lukta av fyllesyke kolleger. Alt jeg nå drømmer om er å legge meg.

Forresten satt jeg på seminaret og lekte med mobilen. Da oppdaget jeg at jeg kunne lese bloggen min på mobilen. Jøss! Snakker om fantastisk teknologi. Knotting er gøy.

Dagens Fryd: Jeg har opplevd en egoboost på dette seminaret. Jeg er høy på ros fra kolleger. Det er nesten så jeg angrer på hele oppsigelsen.

2 responses to “Det er et hardt liv

  1. Jeg drakk ikke i går, men likevel har jeg hodepine og er litt lørdagsrar i dag. Det er så urettferdig!

  2. Jeg drakk ikke på fredag jeg heller. Det kan nok skyldes at jeg drakk på torsdag.

Legg igjen en kommentar

