Står det dust i pannen min, LHL?

Kjære Fryd Frydefullesen!

Dette brevet sender vi til noen spesielt utvalgte – og du er en av dem. Fordi du heter Fryd Frydefullesen og bor i Frydsveien vil vi gjerne tilby deg denne unike sjansen. Du kan bli millionær!

Skrap feltet og få en ekstra gave!

Send inn kupongen i dag, kjære Fryd Frydefullesen og vær med på trekningen av en million blanke kroner. Masse premier blablabla.

Jeg ser rødt når de kommer. Disse unike tilbudene til meg alene – med navnet mitt smurt utover og repetert til det latterlige. Hadde de enda skrevet navnet mitt riktig!!! Når man åpner den personlige konvolutten detter det ut diverse lapper med personlige meldinger til meg. På alle lappene står det mitt navn, jeg skal bare skrape litt her og klistre litt der og vips så vil jeg bli den stolte eier av en splitter ny bil.

Det som virkelig provoserer meg at synderen i dette tilfelle er Landsforeningen for Hjerte & Lunge. Jeg har støttet dem med penger flere ganger opp gjennom årene. Jeg mener de gjør et viktig arbeide. Men ærlig talt! Jeg vil absolutt ikke ha lodd. Og inni meg tenker jeg at de sløser bort de pengene jeg har gitt dem på porto og masse unødvendig tekst og papir som sendes til meg for å få meg til å kjøpe lodd! Tror de virkelig at jeg slår til og kjøper lodd bare fordi de sender meg brev med navnet mitt smurt utover flere ganger? Tror de jeg syns det er toppen av lykke å stå og skrape for å se om jeg har vunnet?

For et par år siden sendte jeg dem en hyggelig mail der jeg ba dem stryke meg fra listen over mulige loddkjøpere. Og forklarte dem i høflige ordelag hva jeg mente om hele opplegget. Mulig jeg heretter sender hele skiten tilbake så de kan få betale returporto.

Dagens Fryd: Ikke undervurder gode støttespillere!

4 responses to “Står det dust i pannen min, LHL?

  1. Det der synes jeg også er teit. At folk som skal selge meg noe plutselig «er på fornavn» i en masseprodusert greie. Når sjefen for Ellos skriver «brev» til «Kjære Lin» og bedyrer hvor viktig akkurat JEG er og hvor godt de vil ta vare på meg som kunde. Bare jeg kjøper bittelitt til.

    Jeg lurer på om jeg skal reise hjem på besøk til disse «vennene» mine. Vi er jo tross alt på fornavn, så de vil sikkert ikke ha noe imot et besøk.

  2. Yves Rocher er mine nærmeste venner. De er mine mest trofaste brevvenner. Ja, ikke det at jeg gir noe tilbake, men de svikter aldri. *rørt*

  3. Haha! Jeg slapp unna Yves Rocher da jeg sluttet i den gamle jobben. Den gangen jeg kjøpte av dem fikk jeg nemlig pakken levert til postkontoret i nærheten av jobb. Og uansett hva jeg sa eller gjorde etter det så fortsatte de flittig å sende alle de spennende brevene sine til jobben min.

  4. Jeg er en av Ellos sine beste kunder siden jeg handlet der en gang for 5 år siden.

Legg igjen en kommentar

