Nyhet og engasjement er proposjonalt

Ja, så har jeg altså blogget i et par måneder. Det er kjempespennende. den første tiden klekket jeg ut nye «storyer» hver dag og følte at jeg hadde så utrolig mye å si. Jeg kunne nesten ikke vente med å få satt meg ned foran PC’en og tømme hodet for alle tankene som samlet seg opp i løpet av dagen.

Men nå har også dette blitt en vane. Plutselig satt jeg her i går og følte at jeg «måtte» fylle denne bloggen med tanker – og så hadde jeg ikke klekket ut noe. Ikke hadde jeg lyst heller. Så ble det noe pjatt – uinteressant og meningsløst. Jeg burde latt være, egentlig. Men gjort er gjort og det får stå der som en påminnelse på at man faktisk ikke MÅ skrive når man ikke har lyst. Det er min blogg! Jeg skriver for meg selv. Og har jeg ikke tid eller lyst skal jeg ikke skrive noe heller. Sannsynligvis er det beste måte å drepe bloggen – å skrive uten lyst.

3 responses to “Nyhet og engasjement er proposjonalt

  1. Det der tror jeg mange opplever.

    Selv setter jeg nesten mest pris på de bloggene som oppdateres sjelden.

    De får meg til å føle at jeg rekker å følge med, og ikke bare skumme igjennom mange nye innlegg.

  2. Jeg kjenner meg litt igjen i det her Fryd.

  3. Jeg gidder ikke og føler ikke jeg må. Da er det litt rart at jeg higer etter kommentarer når jeg bare skriver for meg selv.

Legg igjen en kommentar

