Reklamens makt

Fryd på shopping med guttungen (5 1/2 år). Vi skal ha joggesko.

Guttungen: Jeg vil ha Geoxx!
Fryd: ?? Geoxx ??
Guttungen: Ja, det er de beste skoene.
Fryd: ?? Geoxx ?? Hvor finner man slike
Guttungen: Mamma da! Her er Geoxx. Se!
Fryd: 599 kroner for et par barnejoggesko?!! Er det mulig?
Guttungen: Jeg vil bare ha Geoxx altså.
Fryd: Hvor har du hørt om Geoxx?
Guttungen skraper: Cartoon Network….
Fryd: Glem det! Du får ikke Geoxx. Men disse er jo fine.
Guttungen surmuler: Det er ikke Geoxx.
Fryd: Nei, det er Timberland. Det er kjempekult merke.
Forbipasserende pappa: Timberland er kult. Hør på mamma’n din du.
Guttungen: OK, da.

Jeg vet ikke helt, men jeg hadde aldri trodd jeg av alle mennesker skulle måtte ha denne samtalen med min 5-åring. Og attpåtil viser det seg at han har lært merkebevisstheten hjemme i vår egen stue. Heldigvis drepte jeg Cartoon Network på TV’n forrige helg så nå er det slutt på den slags merkemas en stund.

6 responses to “Reklamens makt

  1. Jøje meg. Det er godt det er forbud mot barnerettet reklame i Norge.

  2. Jeg har ikke Cartoon Network, men jeg har nabo-unger som tydeligvis har veldig lange ører når voksne snakker om klær og merker. Heldigvis har det ikke smittet over på mine enda.

  3. Droopy! Så kult at du kom innom bloggen min! *begeistret gjensynsglede*

  4. Hi hi – det minner meg om da min eldste kom inn på kjøkkenet og sa «jeg vil ha geoxx, for de puster!» Direkte gjengivelse av en reklame på TVen fant jeg ut… Han fikk ikke geoxx, selv om skoa er veldig fine og gode. Minstemann fikk nemlig etter er Spaniatur hvor de ikke var fullt så dyre 😉

  5. Oj, og der kom det ny design? 🙂

  6. Jeg har hatt samme samtale med min 5-åring. Men han hadde det fra barnehagen, hvor veldig mange av gutta har Geoxx.
    Her går det også i Timberland! 🙂

Legg igjen en kommentar

