Å suge et egg

Jentungen kom hjem i går med beskjed om at alle barna måtte ha med seg minimum ett ferdig utblåst egg på skolen i dag. De skulle pynte dem til påske. Jeg klarte å fortrenge det helt til i dag morges. Jeg har vel for pokker aldri blåst ut et egg! En liten stund var jeg fristet til å late som jeg ikke hadde lest lappen i det hele tatt. Men som den gode moren jeg er ville jeg jo ikke at ungen min skulle sitte og gråte mens de andre dekorerte sine utblåste egg til påske. Så til verket:

Jeg har lest hvordan det gjøres; man tar en nål og stikker hull i hver ende av egget. Så blåser man hardt. Jada, jeg blåste og stakk og stakk og blåste. Bittebitte små dråper av seig eggehvite dryppet ut av det lille hullet. Større hull = litt større dråper. Jeg var blå i ansiktet. Dette ville ta for lang tid og tid har man lite av om morgenen i det frydefulle hjemmet. Så jeg begynte å suge. Kald, klissen eggehvite skled inn i munnen. Spytt og sug, spytt og sug! Guttungen sto ved siden av med bekymret mine. «Kaster du opp, mamma?». «Det er ikke langt fra» gurglet jeg og brakk meg i kjøkkenvasken.

Endelig var eggenhviten borte og jeg kunne blåse ut det gule i en flott stråle. Det ble med ett egg! Det får jaggu holde. Neste gang jeg får slike beskjeder skal jeg «glemme» lappen, eller overlate det hele til mannen i huset. Han kan ha godt å få litt gørr i munnen han også.

8 responses to “Å suge et egg

  1. Fryd: Neste år – eller til resten av påsken handler du bare ferdigblåste egg på Panduro. 😉

  2. Heheheeee…. Dette må ha vært litt av et syyy-yy-yn! Herlig!

  3. hahaha. Jeg synest jeg ser deg. Neste gang tar du en nål, og stikker helt inn, så kommer egget ut uten å suge.

  4. Dette er det verste jeg har hørt. De må da kunne blåse eggene i barnehagen!

  5. Å suge egg smakar då omtrent akkurat som å suge andre slags ting.

  6. Jeg angrer på at jeg leste denne posten.
    Rå egg.
    Jeg må visualisere meg bort.
    Gud, jeg er så fyllesyk.

  7. Tilbaketråkk: Suge er visst veldig spennende « Frydefulle betraktninger

Legg igjen en kommentar

