Morgenstund har gråt i munn

Så har man opplevd det også. Det nærmer seg slutten av Harry Potter bok 7. Jeg står naken på badet og skal bare lese bittelitt før jeg går i dusjen. Det er så spennende. Bittlitt blir til en halv dyrebar morgentime. Og jeg står der og gråter og hulker høyt – alene på badet. Boka er ennå ikke slutt, men klokken nærmet seg arbeidstid og det var ingen vei utenom. Jeg måtte legge den fra meg. Ungene mener jeg ELSKER Harry Potter. Tja, jeg liker en godt fortalt historie. Det er i hvert fall sikkert.

Denne dagen blir lang. Likevel gruer jeg meg til å ta fatt på boka igjen. Fordi jeg vet jeg kommer til å gråte igjen. Og jeg må jo ikke gråte når jeg er en voksen mamma som bør prioritere middagslaging og lek med barn framfor lesing av bok. Sukk! Noen ganger er det slitsomt å være voksen å ha plikter og og og……

One response to “Morgenstund har gråt i munn

  1. Hehe, ja den fantasien er en fin ting! 🙂
    Det kan man vel si ut fra innlegget om Guds gave til kvinnen også. hihi!!

Legg igjen en kommentar

