Å være tante er slett ikke verst

Allerede da jeg våknet i dag morges visste jeg det. Jeg skulle bli tante i dag. Nå er det ikke første gang jeg blir tante, men det er like stort hver gang. Denne gangen var det broren min som sprengte bestefars budsjett på totalt seks barnebar. I dag kom det syvende barnebarnet til mama og pappa til verden.

Det var en liten keiser, så datoen var allerede satt for noen uker siden. Og vi ventet og ventet. Men endelig! 12.47 i dag kom han. 3130 g og 48 cm lang – kanskje ikke så veldig stor, men veldig perfekt ifølge faren.

Jeg gleder meg til å holde i ham. Å snuse inn lukten av nyfødt baby, stryke hendene over den myke huden og høre de fine små snøftene og lydene. Det er det som er så flott med å være tante. Man kan gjøre disse tingene og levere fra seg barnet når det hyler og trenger stell.

Jeg regner med at dette blir mitt siste tantebarn. Og selv har jeg jo lukket fabrikken. Så dette skal jeg nyte. Det neste blir barnebarn, men det er heldigvis mange år til.

Dagens Fryd: Det er frydefullt å bli tante!

Legg igjen en kommentar

