Forkastede blogginnlegg

Noen ganger går jeg rundt og tenker på små bloggidéer. De kommer fort og forsvinner igjen. Her er noen jeg ikke gadd å skrive:

Nå er det riktig å selge!

Hver torsdag renner postkassen full av aviser fra eiendomsmeglerne. Det er spesielt Notar-avisen vi henger oss opp i. De har leder og gir masse gode råd. Rådene dreier seg hovedsaklig om at nå, NÅ! er det riktig å selge boligen din. Hver torsdag sier de det samme med forskjellige ord. Selg nå! Vurderer du å selge bolig så er dette riktig tidspunkt! Vi kaster oss over Notaravisen og leter etter dagens budskap. Og jubler når vi finner det vi leter etter. Heldigvis skal vi ikke selge. Gudskjelov! Jeg er glad jeg ikke skal utsette boligen min for de kritiske blikkene fra meglere og jeg er glad jeg ikke skal høre på fagfolk for å vite når det er rett å selge.

Jeg er for gammel til å forstå sægging!  

I dag da jeg var og handlet på det lokale supermarked ble jeg oppmerksom på en ung herremann som satt i kassen. Han hadde en slik kort jakke som hørte til den «smakfulle» kiwi-uniformen. Det var vel og bra. Men buksene… buksene var ille. Da han strakte seg etter noe fikk jeg se halve stumpen henge utenfor – riktignok iført en burgunder truse, men likevel.

Og det er da jeg skjønner at jeg er gammel – dvs. passert førti. For jeg tenker med meg selv at det må da være utrolig upraktisk og ekkelt å ha buksene hengende såpass langt ned. Det blir jo nærmest som å gå med veldig trangt skjørt skulle jeg tro. Eller som når man forsøker å gå over gulvet med buksene nede på knærne. Jeg syntes synd på fyren. Han så ikke bra ut i den stillingen.

Relaxed eller oversminket

I helgene er det veldig deilig å tusle opp og rusle rundt i joggebukse og hettejakke. Ingen BH, gode sko og null sminke. Så må man ut på kjøpesenter og gjøre den nødvendige lørdagshandel – sukk! Helst skulle man reist avgårde i joggebukse og hettejakke og med ansiktet nyskrubbet, men pliktskyldig slenger man på litt mascara og en olabukse for syns skyld.

Det er da man innser at andre ser på lørdagshandelen med helt andre øyne. Dette er tydeligvis tiden å vise seg  frem. For her er det både mascara, øyeskygge, rouge, foundation og leppestift i store mengder. Og selv blir man altså en grå liten mus på lørdagshandel blant disse vakre og sterkt sminkede kvinnene med høye hæler og påmalt ansikt. Akk, jeg tror jeg foretrekker min egen approach tross alt. Det er jo i helgen vi skal slappe av!

Hvorfor disse blogginnleggene er forkastet kan dere tenke ut selv. Værsågod.

One response to “Forkastede blogginnlegg

  1. Noe så forskrekkelig som å gå uten BH. Hei, her er jeg! 🙂

Legg igjen en kommentar

