7 ting jeg liker ved meg selv

Haha! Først tenkte jeg at dette ble veldig lett. Da jeg leste tagen fra Olava. Jeg liker jo meg. Men så kommer de strømmende på – alle tingene jeg ikke liker ved meg selv. Mulig den oppgaven er for lett.

  1. Jeg liker hjernen min. At jeg er så rask i oppfattelsen, at jeg tenker kjapt og at hjernen så godt som alltid er «påslått». Det hender jeg mistenker meg selv for litt ADHD fordi hjernen min aldri hviler. Men om jeg har ADHD så liker jeg akkurat det at hodet mitt alltid er i full aktivitet.
  2. Jeg liker humoren min. Jeg ler fort og mye og deltar svært aktivt i å skape moro rundt meg. Er det stille så forsøker jeg alltid å fylle tomrommet med humor. Og jeg liker å omgi meg med mennesker med humor.
  3. Jeg er veldig glad i min evne til å sovne lett. Etterhvert har jeg erfart at ikke alle har fått den samme gaven som meg selv når det gjelder å legge hodet på puta og «forsvinne». En natt uten søvn for meg er en ren katastrofe.
  4. Jeg liker at jeg er lojal og snill og at folk oppfatter meg som en stødig klippe man kan stole på. Og for familien min strekker jeg meg veldig langt.
  5. Jeg liker at jeg er kjærlig og kosete. Ungene mine er opplært med kos og klem og de vet godt at de har en «kosemamma». Alle menn jeg har vært glad i har uttrykt at de lett kan bli «overkost» av meg. Og den frydefulle ektemannen har etter mange års samliv måttet tåle å bli rundkost av meg selv om han egentlig ikke er noen kosegutt selv. Jeg har ikke lyst til å forandre meg når det gjelder dette.
  6. Jeg syns selv det er kjekt at jeg har evnen til å glemme og tilgi, samt at jeg fortrenger triste ting som har skjedd meg i livet mitt. Noen ville kanskje kalle det å være litt distré, men det er en nyttig egenskap for meg.
  7. Snakker vi utseende og kropp så må det bli hår og pupper. Håret er blitt kortere og puppene lengre, men de holder fortsatt mål. 😉

Den som har lyst til å ta opp stafettpinnen er hjertelig velkommen til det. Jeg har i hvert fall løst oppgaven.

3 responses to “7 ting jeg liker ved meg selv

  1. Det var virkelig på tide at du kom!

  2. Ja, ikke sant. Jeg sa akkurat det samme til ADSL-linjen min. Fytti! Man aner ikke hvor avhengig man er før man er ufrivillig uten nett.

  3. Det er så fint å se på andre skrive gode ting om seg sjøl! Og så er vi velsignet like på nummer 3 😉

Legg igjen en kommentar

