Søndagsliv

Søndager er ganske deilige igrunnen. Særlig når man ikke har spesielle planer for dagen – slik som i dag. Vi sov til 10.30 – ja ikke ungene selvsagt, men vi voksne. Det er godt å ha barn som kan klare seg selv noen timer. Det er fint å våkne uthvilt og klar i hodet og uten noen må-ting på programmet.

Vi spiser frokost i ro og fred, ungene har fortsatt pysj og vi går i slaskeklær. Litt rydding og ordning må selvsagt til – det er jo ikke en fridag dette. Men selv det å henge opp tøy eller sortere klesvask er egentlig litt fint når det ikke er noe stress og mas over det. Man kan stå der i egne tanker og riste ut vått tøy og strekke strømpebukser mens tankene bare vandrer. Jeg lager mange urealiserte blogginnlegg på den måten.

Nå står jeg og steker vafler. En opprydding i kjøleskapet avslørte opptil flere halvtomme rømmebokser og noen melkeskvetter som trengte en vaffelrøre. Ungene flyr rundt ute i hagen, raker litt løv og triller hverandre i trillebår. Og den frydefulle mannen legger om dekk på bilen min. Det er god service. Jeg tror nesten jeg skal gå ut og gi ham en varm kopp kaffe og en vaffelplate for å vise ham at jeg setter pris på det han gjør.

Dagens Fryd: Jeg liker søndager, jeg!

Legg igjen en kommentar

