Glupord

Sagt av jentungen i dag:

Jeg vet om noe som er bra med mareritt og som ikke er bra med kule drømmer.

Jaha? Hva er det da?

Jo, det fine med mareritt er at det ikke skjer, men det dumme med de kule drømmene er at det heller ikke skjer.

Så smart tenkt! Men egentlig er jeg glad de kule drømmene mine heller ikke skjer. For de kan være i overkant heftige. Noen ganger drømmer jeg de mest fantastiske actionfilmer med meg selv i hovedrollen som en mellomting mellom Rambo, Jason Bourne, James Bond og Die Hard-helten.  Kult? Joda, men gudskjelov at man kan våkne til sitt eget dølle liv etter en slik anstrengende natt. Det er kanskje ikke så rart at jeg våkner med sammenbitte tenner heller når jeg tenker meg om.

9 responses to “Glupord

  1. Jeg drømte om møkkakneet mitt natt til i går, etter å ha lest om operasjonen i timer. Eller, jeg trømte ikke om kneet. Jeg drømte på grunn av kneet. Først brant huset opp. Jeg drømte jeg var klissvåt fordi brannmennene spylte meg ned. Jeg bråvåknet og var klissvåt av svette. Jeg sovnet igjen. Så ble jeg skutt i panna. Så tenkte jeg det var kjipt for ungene. Så døde jeg. Så våknet jeg. Og da turte ikke jeg sove mer, jeg.

  2. Jeg syns også det var kjipt at du ble skutt i panna.

  3. Det rakk jeg liksom ikke å tenke på. Hadde jeg kommet helt til begravelsen, tror jeg du hadde vært der. 🙂

  4. Selvsagt. Kanskje jeg tilogmed hadde sagt noen ord og lagt en juvelkrans på kista. Jeg hadde i hvert fall grått en skvett og beklaget at jeg ikke fikk oppleve flere bluesfestivaler og hytteturer med deg.

  5. Godt sagt av jentungen!

    Jeg drømmer nesten aldri, bare dagdrømmer! 😀

  6. Jøss! Andromeda. Finnes du fortsatt i bloggeverden? Så bra!

  7. Takk, Fryd!

    Joda, det kom plutselig over meg igjen. Det går i rykk og napp, men du skal ikke se bort fra at det kan bli litt mer regelmessig blogging fremover. Det skal jo ikke så mye til, jeg har stort forbedringspotensiale der, hehe.

  8. Siterer: «mellomting mellom Rambo, Jason Bourne, James Bond og Die Hard-helten»

    Du sier du ikke ser film! Men siden Jason Bourne er med i denne listen så har du måtta gjort noe aktivt for å få med deg han de siste par åra.

  9. Bluss! Der tok du meg. Jason Bourne er jo forresten ganske så kjekk. I hvert fall skuespilleren. Dessuten leste jeg bøkene først.

Legg igjen en kommentar

