Juleposten er i boks!

Jepp! Enda en av de faste juletradisjonene er nå gjennomført. Og vi haker av på listen over ting vi håper å rekke før jul. For alt sammen rekker vi aldri.

julehilsen-2007.jpg

Og tradisjonen tro har jeg måttet prestere en omskrevet julesang. Den frydefulle mannen står så kjekt og sier «kan du ikke slenge på en sang slik som du pleier?». Og dumme meg er i gang før jeg rekker å tenke ordet nei!

HEI HÅ – NÅ ER DET JUL IGJEN

JULEN, JULEN, JULEN DEN ER HER, MED JULENEK OG GRØNNE JULETRÆR
KANSKJE BLIR DET SNE I ÅR, SÅ JULESTEMNINGEN VI FÅR.
JULESTRESSET ER JO HER PÅ NY, PENGENE DE FLYR SOM BARE FY.
SANG OG SPILL I SHOPPELAND, DER HØRER VI VEL HJEMME.

HEI HÅ, NÅ ER DET JUL IGJEN
VI KJØPER JULEPYNT OG STÅR I KØ IGJEN.
HEI HÅ, BLI MED Å SYNG MIN VENN
FOR HER ER FAR OG MOR OG JULERENN
OG KONTO’N VÅR BLIR TOM IGJEN.
HEI, KJÆRE UNGER KOM I SVING,
VI KJØPER JULEMAT OG LØPER RUNDT OMKRING.
HEI HÅ, DET ER VEL INGENTING,
SOM KAN LA VÆR’ Å VÆRE SPRØ NÅR DET ER JUL!

JEG GIKK MEG OVER SJØ OG LAND, DER MØTTE JEG EN GAMMEL MANN
HAN SA, HAN SÅ, HAN SPURTE SÅ: HVOR HØRER DU VEL HJEMME?
JO, JEG HØRER HJEMME I SHOPPELAND, I SHOPPELAND, I SHOPPELAND
OG ALLE DE SOM SHOPPE KAN, DE HØRER HJEMME I SHOPPELAND

HEI HÅ, NÅ ER DET FERIE SNART,
OG DE SOM SLØVE KAN, ER HJEMME I FERIELAND
KOM SÅ GÅR VI RUNDT OM EN ENEBÆRBUSK, LITT UTPÅ JULEMORGEN

HEI HÅ, NÅ ER DET JUL IGJEN,
NÅ KOMMER ROEN FREM I FRA SITT SKJUL IGJEN
HEI HÅ, BLI MED Å SYNG MIN VENN,
FOR HER ER TRYGVE OG SUSANNE VÅR,
OG INGUNN MED SIN JØRGEN STÅR,
OG SYNGER; DET BLIR JUL IGJEN!
NÅ ER DET JUL! IGJEN!

Sånn! Da er det bare å sette seg til og pakke inn noen av gavene vi kjøpte i går.

4 responses to “Juleposten er i boks!

  1. For en fantastisk blogg du har! Masse innlegg med trøkk i. Det liker jeg. Jeg linker deg…

  2. Skrekk og gru. Nå, virkelig først NÅ, kom jeg på at det er noe som heter julekort. Jeg rekker da ikke det. I alle dager. Sånn er det altså å gå hjemme. Det blir visst ikke julekort i år. Oj oj oj.

  3. Det er fortsatt noen dager igjen, Mona! Dette klarer du glatt! Heia heia!

  4. He he he, så bra julesang. Nesten så jeg må presentere den hjemme. Og vi er nå altså ferdig med shoppinga for i år – deilig!

Legg igjen en kommentar

