I begynnelsen

Jeg vet at man bare skal veie seg 1 gang i uken. Joda, jeg vet det godt. Men jeg blir liksom dratt mot denne vekta hver morgen og kveld. Når jeg føler at jeg er kjempeflink og følger regimet mitt slavisk så innbiller jeg meg jo at jeg skal rase ned i vekt veldig hurtig. Noe jeg selvsagt ikke gjør. Når jeg først har tatt denne beslutningen så er det som om jeg tror at det allerede kan sees på meg. Det overrasker meg at vekta kryper såpass sakte nedover – og at ikke magen min allerede er flat. Tross alt – her har man holdt på i halvannen uke allerede.

Så om noen ser meg uforvarende stå og stryke meg over magen – så er det altså ikke en gravid kvinne i 5-6 måned som kjæler med magen sin. Nei, det er en temmelig lubben kvinne som kjenner etter om magen muligens har blitt litt mindre siden i går.

Legg igjen en kommentar

