Ut på tur – aldri sur!

Å være sykemeldt er en fin ting. Man kan f.eks. bestemme seg for å gå en tur midt på dagen i det beste vårværet. Det er så utrolig mange lukter å gå forbi på veien. Syrinen blomstrer allerede! Det er som om man plutselig har sluppet ut av fengselet og sanser og føler med hele kroppen. Kveldstur er vel og bra, men ingenting slår en midt-på-dagen-i-beste-arbeidstid-tur. Neste uke er det tilbake til den vanlige hverdagen. Hvis jeg får det til med unger og logistikk tror jeg at jeg skal forsøke å gå til jobb et par dager i uka i det minste. Jeg har testet det ut før. Det er 35-40 minutters gåtid hver vei. Morgenen er nok den største utfordringen når det gjelder å få unger avgårde, men jeg får lage en slags avtale med den frydefulle mannen så går det nok i hop.

I tillegg til all denne sansinga og følinga under gåturen har jeg visst gått bort ca 270 kalorier som står til min disposisjon senere i dag. Jihaa! Jeg tror jeg feirer med noen skiver galliamelon og en kopp te på terrassen. Because I’m worth it!

Legg igjen en kommentar

