Noe å se tilbake på

Jeg tenker at jeg om noen måneder skal lese litt i bloggen min igjen og hvordan jeg hadde det nå i startfasen av min livsomlegging. Der fremme er jeg selvsagt mye mer fornøyd og har innarbeidet gode vaner og systemer som gjør at ting går veldig mye lettere.

Allerede nå ser jeg på Peanøttkubben som ligger i kjøleskapet og vet at den aldri kommer til å bli spist av meg. Fordi jeg har bestemt meg inni hodet mitt. Tidligere – for bare 2-3 uker siden ville en Peanøttkubbe være fullstendig dødsdømt i mitt kjøleskap. Tidligere kunne jeg plutselig finne meg selv i intimt selskap med Peanøttkubben i skjul for voktende øyne (jeg snakker da her om f.eks. barneøyne med tilhørende barnemunner som vil kreve «likt for alle»). Og Peanøttkubben måtte forsvinne i løpet av meget kort tid. For allerede etter kort tid etter min bortgjemming ville disse barnemunnene begynne å spørre «Hvor er mamma?».

Det der «likt for alle» gjelder forresten ikke den andre veien. De koser seg med is og godterier og ofrer ikke en tanke på en stakkars mamma som tappert avstår fra å smake og dele.

Og der ser jeg allerede tilbake til mitt tidligere liv, merker jeg. Men der fremme i den frydefulle framtiden kommer jeg til å tenke tilbake på kjipe turer i klesbutikken, der man ikke fant stor nok BH eller at alle buksene er både for trange og altfor lange. Hvorfor tror egentlig klesprodusentene automatisk at dersom man er rund i livet eller over rumpa så er man automatisk også 2 meter høy? Det er vel ingen som er det. Tvert imot vil jeg påstå at de fleste høye kvinner jeg har truffet faktisk er ganske smale rundt livet. Det er vi små – under 165 cm som er runde i livet. Fordi vi har så få centimeter å fordele fettet på….? Noen burde fortelle dem det!

Nå skal jeg forresten opp trappa og prøve bunaden til 17. mai. Jeg er temmelig usikker på om den passer. Og ulysten på nederlaget dersom den ikke gjør det. Det skal jeg tenke tilbake på når jeg neste gang reiser til Husfliden for å få sydd inn bunaden fordi den er altfor stor.

2 responses to “Noe å se tilbake på

  1. Godt å se deg tilbake her! Og lykke til med prosjektet – det går fint skal du se – om enn ikke superfort 😉

  2. Vent med bunaden, for det er så vanvittig deilig å prøve deg for å oppdage at den er altfor stor 😀
    Du klarer det helt sikkert, har du bestemt deg så gjør du det som trengs..

Legg igjen en kommentar

