Belønning for strevet

Prosjekt Frydefull kropp:

Offisiell status: 4,2 kilo borte siden oppstart i begynnelsen av mai. Jeg er fornøyd med resultatet, og sitter og regner på tid og kilo. Hva skal jeg gjøre for meg selv når jeg har nådd delmål 1 – 10 kilo? Det er kanskje i slutten av juli. Det er egentlig belønning nok i seg selv å få tilbake den gamle kroppen. Ja, ikke det at jeg har tenkt å gi meg med 10 kilo altså. Men herregud som jeg gleder meg til jeg virkelig merker resultatetene av dette strenge regimet. 4 kilo er glimrende betaling for i underkant av 1 måneds innsats. 10 kilo er plutselig ikke så langt fremme likevel. 

Prosjekt ny dataløsning i heimen:

Dette prosjektet har pågått mye lenger. Den stasjonære stue-PC’en har problemer. Den bråker! Den vil ikke slå seg av og på skikkelig. Og grafikk-kortet som aldri har fungert særlig bra noensinne er et stadig større irritasjonsmoment. Ungene gidder ikke engang bry seg med den stasjonære, men går for laptop’en. Og sist, men ikke minst: jeg har inmari lyst på en Mac.

En Mac er dyrere enn andre PC’er. Vi kan bytte ut PC-tårnet for 5-6000 kroner og få en ny super PC. Men jeg er lei av å mekke og klundre med programvare og løsninger som ikke fungerer som de skal. Og jeg innbiller meg at Mac funker. Så nå er muligens tiden moden for en konvertering til Mac. Jeg har snakket med mange Mac-brukere og føler meg temmelig overbevist nå.

Penger er dyttet unna i flere måneder. Og i går begynte jeg å få den ikke fullt så datainteresserte ektefellen på gli. I dag var vi og tittet i butikken, og jeg er 99 % sikker på at vi kjøper i morgen. Nå må vi bare bestemme oss for hvilken maskin vi skal kjøpe.

Det føles litt som lille julaften da jeg var liten. Jeg gleder meg som en liten unge. Egentlig må det være litt kjedelig å kunne kjøpe seg alt man har lyst på med en gang. For halve gleden er å ønske seg noe veldig hardt, spare penger og til slutt handle.

Dagens Fryd: Det er deilig å glede seg til noe!

One response to “Belønning for strevet

  1. Jammen er du flink!!! Grattis med minus 4…!

Legg igjen en kommentar

