Fryd på tur – aldri sur

Ferie er inmari deilig. Når man først kommer dit. Men først skal det pakkes. Selvsagt må vi pakke på den aller varmeste dagen som har vært i hele sommer. Og ned i kofferten detter det bare veldig lette klær. For det er vanskelig å forestille seg annet vær enn akkurat det vi har i dag. 

Vi skal til Spania. Vi har leid hus og skal flytte livet vårt til et annet sted for en periode. Jeg mimrer tilbake til ferier der vi bare var to mennesker. Vi pakket et par lette bager og tenkte at alt vi ikke hadde med oss kunne vi kjøpe. Nå er det to mennesker til som det skal sørges for. Hoff! Plutselig er man ansvarsfull og må huske ansvarlige ting som f.eks. solkrem med masse beskyttelse og plaster med Scooby-Doo-motiv. 

Og i morgen skal vi stå opp klokken 3 på natta. Det er bare 4 timer til. Og ungene har ennå ikke sovnet. Helt ærlig! Noen ganger skulle man bare hatt evnen til teleportering. Isteden må man innordne seg flyplassregler og flymaskinregler og trengsel og ubehag. Eneste trøsten er at det tross alt er bedre enn å ri eller kjøre hest og kjerre. 

Og: I morgen kveld skal jeg sitte ute på terrassen og drikke iskald hvitvin og spise god mat. Da har jeg allerede fortrengt denne kveldens stress og pakkemas. Jeg tror nesten jeg skal ta en bitteliten ferie fra mitt strenge kostholdsregimé også.

One response to “Fryd på tur – aldri sur

  1. Ha en fantastisk ferie, kjære klippe!

Legg igjen en kommentar

