Ny jobb – nye muligheter

Forrige uke var det endelig meg som stakk av med potten i jobblotteriet. Her har jeg stått på pallen gang på gang, men jobben har ikke kommet til meg likevel. Og hver gang jeg går på intervju er jeg i helspenn og gruer meg. Samtidig som det også er ganske spennende fordi man aldri vet hva slags folk man møter eller hva slags spørsmål og utfordringer man blir stilt overfor. 

Men jobben gikk altså til meg denne gangen. Og lettet er jeg. Fordi det er skummelt å stå der uten jobb. Skummelt når avisene og media ellers er fulle av ledighetsstatistikk og dommedagsprofetier. Joda, man kan sikkert få arbeidsledighetstrygd en stund. Men det er noe med det å være ledig. Nå har jeg altså slengt i 4 måneder uten å ha noe å gjøre annet enn husarbeide og oppussingsarbeid. Det kan være givende nok i seg selv for en stund, men nå kjenner jeg at nok er nok og at jeg vil noe mere. 

Jeg begynner om 1 måned. Det vil si at jeg har 1 måned på meg nå til å få skikk på alt jeg trenger å få skikk på. Det er deilig med litt tidspress. Så i går laget jeg poengoversikt til ungene der de får poeng får problemfritt morgenstell og kveldsstell, lekser og ikke minst hjelpe til. Maks per dag er 20 poeng – 5 poeng for hver øvelse. Får de 100 poeng en uke får de full pott lommepenger – 50 kroner. Klarer de de ikke blir det 25 kroner. Jeg håper dette skal hjelpe.

Så var det meg selv. Jeg har begynt å gå! Jeg går og går og går med raske og bestemte skritt. På øret har jeg iPod’en med energimusikk eller en morsom Podcast (jeg liker radioresepsjonen på P3, Misjonen på P4 og Hallo i Uke på P2). Og ser jeg på TV så tar jeg situps foran TV. 

Jeg hater virkelig å trene. Men gjør jeg noe annet samtidig som jeg trener – som f.eks. se på TV eller høre på noe jeg liker så er jeg faktisk så enkel at jeg glemmer bort at jeg svetter og trener. I går gikk jeg 30 minutter hver vei til byen for å handle lapp til buksa til guttungen. Kanskje ikke så veldig vel anvendt tid, men tid har jeg nok av akkkurat nå. Og det var jo rene påskefjellstemning utenfor stuedøra. Jeg får nyte det mens jeg kan. Snart sluker jobblivet meg igjen. Jeg gleder meg.

4 responses to “Ny jobb – nye muligheter

  1. Gratulerer! Så bra at du har fått jobb igjen. 🙂

  2. Gratulerer med jobb! Og jeg vet hva du mener med tidspress. Hadde to måneder over sommeren i fjor og skulle få gjort en uendelighet, men… Det var godt med de månedene og godt da det var over! Lykke til med planer for unger og de sjøl 😀

  3. Kaoskontrollen

    Søstra mi! Nå skal jeg ta meg kraftig sammen og bruke tid på å lese bloggen din. Makan til dårlig søster skal man lete lenge etter. Og du som er så flink til å kommentere reisebloggen vår. Jeg digger deg og er så glad for at du har fått jobb. Takk for lang mail med første-arbeidsdags-pludring! Jeg er sikker på at de ganske raskt skjønner at du er en uvurderlig ressurs. Smask fra søstra di.

  4. Så godt å se at du henger i stroppen! 🙂

Legg igjen en kommentar

