Bedre enn kinderegg!

Av frydefulle ting jeg liker kan nevnes:

  • humor
  • korsang
  • musical
  • menn

Ikke nødvendigvis i nevnte rekkefølge.

Og ved et rent tilfelle snublet jeg over et homo mannskor på jakt etter et musical-nummer her om dagen. Og begynte å utforske fenomenet homokor. Og ja, jeg er fascinert! Veldig fascinert. Aldri hadde jeg trodd at «It’s raining men» kunne synges BEDRE enn det «The Weather Girls» gjør. Men London Gay Men’s Chorus klarer det fint! Dessverre ikke noen YouTube å linke til, men tro meg – jeg har kjøpt sangen. Og jeg har spilt den sikkert 10 ganger i dag. Ungene digger den!

På YouTube fant jeg dessuten noen andre godbiter som jeg gjerne vil dele.

En av mine favorittmusicals. Jeg ler og ler. Her er en annen som fikk meg til å le:

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så begeistret for mannskor. Men mannskor er knallbra. Masse trøkk – heftig og begeistret. Og kjempekor med flotte menn som synger flott musikk med plenty av humor er virkelig helt optimalt. Selve idéen om homokor er egentlig genial. Disse gutta tør å gjøre det de trauste heteroguttene nøler med. Ikke er de bundet av familie og unger heller. De kan legge bredsiden til. Vedder for at de har det kjempegøy mens de holder på også.

Oppdagelsen av homokor var direkte frydefull, og jeg begriper ikke hvorfor jeg ikke har hørt om dette før. Nesten så man skulle ønske man var homo – og mann.

One response to “Bedre enn kinderegg!

  1. Hihi, jeg liker også mannskor! Takk for kule videoklipp.:)

Legg igjen en kommentar

