Vårrengjøring

I dag har jeg ryddet på bloggen min og fått vekk døde linker. Det er kjempeenkelt. Finn linken – trykk på slett og vips er linken borte. Så vidunderlig lettvint.

I dag har jeg også ryddet vekk vintertøyet. Alt må sjekkes. Skittent går til vask, ødelagt går i søpla, for smått går i arveesken. Resten går i posen for tøy som skal hentes frem neste år. Også må man finne på et sted å gjøre av alt. Jeg kjenner jeg er så inderlig lei av tøyorganisering og ønsker at jeg hadde hatt en slik lettvint knapp som sier slett, rediger eller flytt til annen kategori.

I forigårs ryddet vi i hagen. Det vokser eksplosivt når først snøen er borte. Vi har saget hekken til bunns i håp om at det muligens skal komme opp frisk hekk istedenfor den gamle halvråtne. Haugen med grener og og bar som ligger i et hjørne av hagen er diger som et St. Hansbål. En liten skvett bensin og en fyrstikk er muligens å betrakte som en lettvint slett-knapp, men jeg tror jeg avstår. Konsekvensene kan bli ubehagelige. Det blir i hvert fall en del administrasjon og organisering for å kvitte seg med alt – så lenge man ikke har tilhenger eller bil med tilhengerfeste.

Jeg tror jeg bare skal fortsette å rydde på bloggen. Det er så deilig å rydde uten å måtte rydde opp etter ryddinga. Jepp!

Legg igjen en kommentar

