For en morgen!!!

Dette handler om gårsdagens morgen.

Det startet så greit. Jeg kom opp på perrongen og ventet i 3-4 minutter. Tog kom og jeg fikk et sete helt for meg selv. Dro opp boka til Kristine «Song for Eirabu» og tenkte at dette blir bare fløyel.

Så kommer meldingen. Vi blir stående litt her på Sandvika Stasjon. Vi vet ikke hvor lenge.

Vente…..

Ny melding: Vi blir stående enda lengre. Alle tog må stanses pga. jordfeil på Sentralbanestasjonen.

Vente…..

Ny melding: Ja, dette kan muligens ta litt tid. Vi vet ingenting ennå, det kan ta minutter – eller i verste fall flere timer. Alternativ er buss her fra Sandvika. Bussholdeplass er der og der etc.

Så godt som alle reiser seg og går mot buss – inkludert meg….

Ute er det fullt kaos. Ingen busser som har tenkt seg til Oslo. Og taxiene blir revet unna som varmt hvetebrød. Jeg stiller meg i en vanvittig lang busskø og tenker at det skal bli litt av en utfordring om det virkelig kommer en buss, fordi her står det minst last for 4-5 busser i kø.

Vi står der og venter. Alle fingrer med mobiler og ringer og melder. Jeg melder også. Fordi jeg har møte kl. 9.

Plutselig høres ropet: Toget går!!!!

Som en fiskestim snur alle seg på likt – både busskøen og taxikøen, og vi begynner å løpe. Vi løper som gale – tyter inn døråpningen som krøtter. Forsøker å ikke tråkke på de svakeste som bukker under etc.

De fleste tar trappa. Jeg legger meg i hælene på noen langbeinte karer og løper tunnelen der det er bedre plass til å hurtigløp. Jeg angrer på mangelfull trening. Med blodsmak i munnen hiver jeg meg inn på toget og rett etterpå går det. Det stopper på Skøyen og alle blir kastet av. Lenger går ikke togene i dag. Ingen vet når jordfeilen blir utbedret. Man får håpe det ikke tar hele dagen. Jeg skal for svarte hjem igjen også. Men heldigvis jobber jeg jo på Skøyen så jeg slipper utfordringen med å finne ut hvordan jeg skal komme meg videre.

Legg igjen en kommentar

