Sommerlykke

Jeg har pådratt meg en aldri så liten ekteskapelig forelskelse. Det er lenge siden sist, kjenner jeg – så det var absolutt på tide. På lørdag satt vi ute i de nye solstolene vi hadde kjøpt. Min idé så klart – strandstoler! Gode strandstoler! Eneste problemet var at de med nød og neppe gikk inn i bilen og dermed gjorde at ungene måtte sitte med knærne oppunder haka fordi det eneste stedet det var plass var i baksetet. Ergo bortfalt strandstolplanen. Men på terrassen virket de praktfullt. Vi hadde en kartong hvitvin i kjøleskapet, sola som ikke skulle vært der ifølge værmeldingene strålte fra skyfri himmel, og ungene var ute og lekte med venner. Det var bare oss og det var stille og det var godt.

Egentlig burde man jo jobbet i den hurtigvoksende hagen, eller ryddet og vasket i huset. Men pytt – noen ganger er det bare godt å sitte der og kose seg med god drikke og godt selskap i sola. Hver vinter tenker jeg på hvordan jeg gleder meg til sommeren, og tenker på følelsen av å bli oppvarmet av sola slik at man er varm tvers igjennom, og kroppen er behagelig avslappet. Hurra for mer avslapping og mindre stress. Jeg skriver det her så jeg husker det. Det er fort gjort å glemme når stresset overtar hjernen og irritasjonen ulmer i kroppen.

Lykke!

Legg igjen en kommentar

