Ikke død eller enke likevel

Forrige uke lånte jeg bilen til mannen min en snartur fra hytta og inn til Sandefjord sammen med foreldrene mine. På vei tilbake stoppet vi ved en butikk. Jeg måtte ta en litt sær sving for å komme inn. Og da jeg kom ut la meg merke til noen bensindryppmerker som fulgte svingen min inn på parkeringsplassen. Det hadde regnet så det ble noen skikkelige roser. Da jeg rygget ut lå det igjen en dam.

Jeg nevnte dette for bileieren da vi kom tilbake, men han undersøkte og kunne ikke finne noen lekkasje. Så vi stablet bagasje, ungene og oss selv inn i bilen og kjørte hjem – ca 12 mil. Lørdag var vi i Asker med samme bil. Bilen sto og gikk på tomgang og jeg skulle gå inn i bilen. Det luktet bensin. Jeg tittet ned og så at bilen sto og formelig ”tisset” bensin på passasjersiden.

I dag forsøkte vi å komme i kontakt med verksted. Ingen av de i nærheten kunne hjelpe – de var stengt. Så vi endte med å kjøre bilen til til Audi i Bærum. Jeg fulgte etter med bilen min. Den laget en fin stripe på veien mens mannen kjørte. Jeg var så redd. Så innmari redd. Også tenkte jeg på at bilen kunne ta fyr med ham inni – og vips ville jeg være enkefrue.

Nå har verkstedet ringt. Den bilen var livsfarlig å kjøre. Bensindampen kunne blitt antent av varme eksosrør og hele bilen kunne eksplodert. Jeg mistenker at det snart blir ny bil på . Den har vært veldig dyr den siste tiden. Men akkurat nå er jeg bare glad for at jeg ikke er enke. Eller at noe skjedde med hele familien da vi kjørte hjem fra Sandefjord. De 5 000 kronene verkstedet skal ha for å fikse lekkasjen blir liksom småpenger i forhold.

Legg igjen en kommentar

