Bombashoot med sitar

Det er jo en smule ambisiøst å ville skrive blogg fra en avslappingsferie på Kreta. I hvert fall når man er så slappe som vi har vært i dag. Jeg kan melde at natt to var litt mindre forblåst enn den forrige etter at mor oppdaget «feel» mode på fjernkontrollen til kjølerne. Nøyaktig hva den føler er jeg ikke helt sikker på, men det kan virke som den senset at vi ikke likte full storm på soverommet.

Denne dagen gikk vi ned på stranden. Selv var jeg fornøyd med at jeg hadde funnet på å la kontaktlinsene være igjen på hotellet og heller velge solbriller med styrke. Siden jeg egentlig trives veldig godt under vann i motsetning til linsene. Det er jo fort gjort å komme til stranden, men så begynner man å bli kresen plutselig. Nei, her er det for mye steiner og kanskje vanskelig å komme uti. Her virket det ikke noe koselig. Her er det ikke noen dusj. Så vi gikk minst en kilometer langs stranden på jakt etter det rette stedet. Da vi til slutt fant det, var lykken stor. GRATIS solsenger for de som spiser lunsj sto det. Klart vi kan ofre oss å spise lunsj! Og ikke nok med det – de serverte øl og brus på stranden! Guttungen som nok en gang hadde droppet frokost fikk toast servert rett i labben. Maken til slaraffenliv skal man lete lenge etter. Da jeg gikk opp for å etterbestille en Cola etter at Jørgen hadde vært der og bestilt øl så visste de med en gang hvem jeg var. Skal bare servere denne ølen til mannen din før den blir varm, sa bartenderen som sto med isdekket halvlitersglass klart på brett.

Undervannskameraet ble med ut i vannet i dag. Vi trodde vi tok massevis av bilder under vann, men det viste seg at det ikke var noen på kameraet da vi kom opp. Om vi ikke visste at det hadde virket i poolen så ville vi nå vært direkte sure. Etter bruk skal forøvrig kameraet ligge 10 minutter i friskt vann. Og det fikset vi jo.

 

Vi hadde ikke kortstokk under lunsjen, men kjedet oss ikke. «Hvem tenker jeg på» har fått ny rennesanse etter at vi lastet inn Akinator appen  på mobilen. Bare at etter at vi har testet den så har vi oppdaget at vi er smartere enn appen – enda appen har hele internettet til hjelp. Appen er dum som et brød, den spør om igjen og om igjen de samme dumme spørsmålene. Når appen har fått vite at den man tenker på er en avdød tysk general fra 2. verdenskrig syns jeg det er særdeles merkelig at den spør om «personen er kjent som youtuber». 

  

Årets første ferieroman er lest ut. Jeg er helt enig med bokhandleren som anbefalte meg boken – tittel og cover ser mer ut som en kjip kioskroman av ypperste klasse. Men jeg er glad han overbeviste meg. Boka var mye mer enn en fjollete kioskroman. Direkte vakker var den – nydelig skrevet. Anbefales enten den leses på stranda eller under et ullteppe på hytta.

  
  
Det er jo slik at det er fort gjort å sovne på stranda. Heldigvis har man en mann som vekker en før katastrofen er et faktum og man er solbrent herifra til evigheten og ferien er ødelagt.

Denne kvelden var mor fast bestemt. Det skal være Kleftiko. To kvelder på Kreta uten Kleftiko er to kvelder for mye. Jeg simpelthen elsker Kleftiko. Den første restauranten hadde ikke. Vi gikk videre. Den  neste hadde og den var nydelig. Om resten av familien valgte feil retter og grein på nesa så var i hvert fall mor fornøyd. Ungene spilte Kattesøthet og trakk til seg interesserte kelnere som lurte på hva slags spill dette var. 

Etter hvert måltid her på Kreta får vi Raki on the house. Ingen av oss liker Raki særlig godt, men vi er høflige. Siden jeg skulle blogge så ba jeg mannen ta bilde av meg mens jeg styrtet en Raki. Hver gang vi styrter så skåler vi «bombashoot» enten med gitar eller sigar. Han feilet og klarte ikke å ta bilde. Jeg måtte styrte enda en – hva gjør man ikke for leserne liksom. Han feilet igjen!!!! Tredje gangen tok datteren ansvar og tok bilde av mor som tok en «bombashoot» – denne gangen med sitar! Sønn var bare bekymret for at mor skulle bli full. Hun klarte seg imidlertid bra tatt i betraktning at dette er skrevet i Rakirus. 

   
 

4 responses to “Bombashoot med sitar

  1. Ha, ha, bombashoot😆Høres ut som en Hellasferie av beste sort dette her, keep them postings coming – skål!

  2. Jeg venter selv på oppfølgingsposten din fra de siste dagene i USA, o store bloggeforbilde.

  3. Bombashot…
    Kan det gjøres stående?
    Kan det gjøres ved bardisken?
    Kan det gjøres mens man danser?
    Kan det gjøres mens man ligger til sengs?

    Herlig skrevet frue 🙂

Legg igjen en kommentar

